Służewiec 2.0
Służewiec Przemysłowy to największy obszar biznesowy w Polsce. To także korki, problemy z parkowaniem i chaosem przestrzennym. Eksperci firmy JLL zbadali sytuację Służewca i zaproponowali rozwiązania, które poprawiłyby jego funkcjonowanie, a w rezultacie jakość życia mieszkańców i pracowników.
Firma doradcza JLL zbadała różne aspekty funkcjonowania Służewca Przemysłowego – największej i najsłynniejszej dzielnicy biurowej w Polsce. Analizie poddano infrastrukturę transportową, kwestie parkowania, przestrzenie publiczne, planowane inwestycje oraz rynek biurowy.
Z ankiety przeprowadzonej przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji oraz stowarzyszenie #Lepszy Służewiec wynika, że średnio 36% pracowników biur dojeżdża codziennie do pracy własnym autem. Oznacza to, że każdego dnia do tego rejonu dojeżdża ok. 30 000 samochodów. Zapytaliśmy pracowników zatrudnionych na Służewcu Przemysłowym w jaki sposób dojeżdżają do swoich biur? Ile czasu zajmuje im dojazd?
Jednym z największych błędów na Służewcu był brak planu zabudowy. Brakuje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, ciągów pieszych, a dzielnica nie ma swojego centrum. Wpływa to na wizerunek - Służewiec postrzegany jest jako miejsce pracy, a nie jako wielofunkcyjny obszar oferujący możliwości spędzania wolnego czasu.
Zapytaliśmy pracowników zatrudnionych na Służewcu Przemysłowym czy po pracy wracają prosto do domu? Czy korzystają z okolicznych udogodnień? Czego brakuje w tej dzielnicy i czy lubią pracę na Służewcu?
Zachęcamy do zapoznania się z raportem Służewiec 2.0.